Spring naar de inhoud
  1. Home
  2. /
  3. Klantenservice

Veelgestelde vragen

Stel je je bepaalde vragen bij sommige topics, maar vind je geen antwoord? Op deze pagina hebben we de meest gestelde vragen verzameld, gesorteerd per categorie.

Niet het antwoord gevonden waar dat je naar op zoek was? Vraag via het formulier onderaan de pagina alsnog jouw vraag en we antwoorden je zo snel mogelijk.

Veelgestelde vragen

Retourneren

Gepersonaliseerde artikelen zijn van het retourrecht uitgesloten, dat spreekt voor zich.

Blanco orders kunnen geretourneerd worden. U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt het volledige orderbedrag (exclusief verzendkosten) gecrediteerd. De kosten voor retour van u thuis tot ons atelier te Zulte zijn voor eigen rekening.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd op de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorrekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact opnemen met ons opnemen via hallo@geschenkatelier.be. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen de 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Ik vroeg een digitale proefdruk aan, maar heb dit niet ontvangen.

Bij sommige bedankjes kan je kiezen om een digitale proefdruk aan te vragen vooraleer we je order in productie brengen. De digitale proefdruk ontvang je telkens per mail.

Het gebeurt af en toe dat onze e-mails in je spam terecht komen.

Je mag ons steeds contacteren om de status van je order op te vragen.

Foutje gemaakt bij het plaatsen van je bestelling?

Heb je een typfout gemaakt, vergist van maat of van kleur, gaf je een verkeerd leveradres door? Neem zo spoedig mogelijk contact op met ons via mail (hallo@geschenkatelier.be) of via sms 0497/573033. Telefonisch kan ook maar dan vragen we de gewijzigde informatie nog even op mail te plaatsen zodat we ons niet kunnen vergissen;

We kunnen de bestelling nog aanpassen indien dit binnen een redelijke termijn wordt doorgegeven. Plaats geen nieuwe bestelling met de juiste gegevens, dit zorgt voor verwarring.

Geen bestelbevestiging ontvangen?

Het kan enkele minuten duren vooraleer u de bestelbevestiging per mail ontvangt. Controleer ook even je spambox, misschien is de bevestiging daar terecht gekomen. Stuur ons gerust een mail via hallo@geschenkatelier.be, we kijken het graag voor je na.

Vragen over artikel

Bij elk artikel staat er een ruime productomschrijving om u zo veel mogelijk te informeren. Is er iets niet duidelijk? Neem gerust contact met ons op, we beantwoorden je vragen met plezier en met kennis van zaken.

 

Mijn pakje heeft de status ‘geleverd’ maar ik heb niets ontvangen.

Dit is voor iedereen een vervelend en frustrerend probleem. We begrijpen dat je snel je pakje in huis wil hebben om je geschenkjes/attenties te bewonderen.

Indien je pakket de status heeft dat het geleverd is (na te kijken via het trackingnummer) maar je hebt niets ontvangen dan kan je alvast de volgende handelingen ondernemen:

  • werd je pakje geleverd in je brievenbus (denk aan fluohesjes, strikjes, t-shirt, lanyards,...)?
  • werd je pakje geleverd bij de buren?

Indien je voorgaande zaken goed hebt nagekeken en je pakje is nog steeds niet terecht, stuur ons een email (hallo@geschenkatelier.be). Op dat moment kunnen we de koerierdienst contacteren en zullen zij navraag doen bij hun chauffeurs waar het pakje geleverd werd. Intussen ontvangen wij een leverbewijs. Hierop kunnen we o.a. het adres en de naam + handtekening van de persoon die het pakje aangenomen heeft, nakijken.

Vanaf dan wordt er bij de koerierdienst een intern onderzoek gevoerd dat een 7 tal werkdagen in beslag neemt. Dit is vrij lang maar wel noodzakelijk.

Bestelde artikelen worden dus niet meteen opnieuw geproduceerd en meteen terug naar u opgestuurd, hiervoor zal u geduld moeten uitoefenen.

Wees gerust, dit komt (gelukkig) niet vaak voor. We kiezen voor koerierdiensten die betrouwbaar leveren.

 

Mijn pakje is niet meer beschikbaar in het Pick Up Point

Indien uw pakje de status heeft 'teruggestuurd naar de afzender' dan kunnen we dit niet meer tegenhouden.

U dient te wachten tot wanneer het pakje bij ons wordt geleverd. Nadien zijn er 2 opties:

  • U komt uw bestelling kosteloos ophalen aan ons atelier te Zulte.
  • U ontvangt een betaalverzoek voor een 2de verzending, Geschenkatelier neemt de extra verzendkost niet op zich bij het niet afhalen van pakjes. Indien u het pakje niet meer wenst te ontvangen dan wordt het orderbedrag van blanco artikelen terugbetaald. Gepersonaliseerde items kunnen niet terugbetaald worden, deze vallen niet onder het retourrecht.

Wanneer komt mijn pakje toe?

Wanneer uw order verandert naar de status 'afgerond', dan is het klaar voor verzending of afhaling.

Indien u gekozen heeft voor een verzending dan ontvangt u van de koerierdienst een mail/SMS dat het pakje door hen werd afgehaald aan ons atelier. De levering duurt meestal 1 à 2 werkdagen.

Van zodra je pakje verzonden is, dan is het uit onze handen en vertrouwen we op onze koerierdiensten om het pakje tijdig en in goede staat bij u te leveren.

Gekozen voor een afhaling, u ontvangt een mail met de openingsuren en het correcte afhaaladres. Past dit u niet, stuur ons een berichtje.

Afhalingen zijn niet mogelijk in het weekend, dan genieten we van onze welverdiende rust.

Levertermijn

We streven ernaar om je bestelling binnen de twee à drie werkdagen te verzenden. Is de levertijd langer (omwille van onvoldoende voorraad, drukke periodes,…), dan houden we je op de hoogte via mail.
95% van onze bestelling worden binnen de 3 werkdagen geleverd, lees gerust onze reviews na.

Wil je vooraf toch 100% zeker zijn van de levertermijn vooraleer je bestelt? Stuur een mail naar hallo@geschenkatelier.be met de vermelding (naam, kleur, aantal) van de gekozen artikelen en we geven je de exacte levertermijn.

Bellen of sms’en kan ook: 0497 57 30 33

Verzendkosten

  • Verzending gratis vanaf €75
  • Verzenden naar een DPD Pick Up Parcelshop: 3,95 euro
    • Beschikbaar in het Pick Up Punt na 1 à 2 werkdagen nadat je bestelling afgerond is.
    • Kies je dichtstbijzijnde afleverpunt en haal je pakje op van zodra je een sms/mail ontvangen hebt dat je pakje beschikbaar is.
  • Verzenden naar een thuisadres via DPD: 6,96 euro
    • Reken op 1 à 2 werkdagen dat de koerierdienst nodig heeft om je pakje bij jou te leveren.
    • Je ontvangt via mail een bericht dat je bestelling is afgerond, nadien ontvang je het trackingnummer.
    • Je ontvangt eveneens een mail/sms van DPD om je te verwittigen wanneer je pakje bij je geleverd zal worden. . Wanneer je niet thuis kunt zijn op het moment van de levering, heb je verschillende opties om de plaats en dag van levering te wijzigen

De koerierdienst kwam langs maar ik was niet thuis

Indien je gekozen hebt voor een levering aan huis, dan ontvang je vooraf via mail/sms een trackingnummer om je pakje op te volgen. Bij verzending met DPD kan je vooraf het levermoment en leveradres wijzigen zodat ze je pakje correct kunnen bezorgen.

Toch je pakje gemist? Voor particulieren wordt het naar het dichtstbijzijnde Pick Up Point gebracht, u dient het daar zelf op te halen. Er wordt geen 2de levering aangeboden aan huis.

Leveradres

U kan zelf kiezen waar het pakje geleverd wordt. Dit kan u invullen tijdens het bestelproces.

Indien u niet aanwezig bent op het moment van levering, dan zal u zelf het pakket kunnen afhalen in een afhaalpunt. Bestellingen die niet tijdig afgehaald worden in een afhaalpunt worden niet gratis een 2de keer aangeboden. Hou je trackingnummer in de gaten, bij sommige koerierdiensten kan je tot 1 dag voor de levering je leveradres wijzigingen.

Het lukt me niet om een eigen bestand toe te voegen

Geen probleem! Mail gerust uw bestand (foto, ontwerp geboortekaartje…) naar ons via hallo@geschenkatelier.be.

In principe hebben we liever dat bestanden ons worden bezorgd via mail of via wetransfer. Vermeld telkens je ordernummer om verwarring te vermijden

Mijn fotobestand is te groot

In dat geval kan u een foto/bestand mailen naar hallo@geschenkatelier.be. Lukt dit ook niet? U kan gebruik maken van www.wetransfer.com.

 

Ik wil een eigen bestand toevoegen maar beschik niet over een JPG of PNG bestand.

U kan altijd het bestand dat u wenst te gebruiken naar ons mailen (hallo@geschenkatelier.be). We laten u zo spoedig mogelijk weten of het bestand bruikbaar is en mailen u een digitale proefdruk door.

Sommige bestanden zijn niet kwalitatief genoeg voor een zuivere personalisatie, graag uw begrip hiervoor.

Ontvangen bestelling is niet correct

Liep er toch iets fout? Ontving u niet datgene dat u besteld heeft?

Dit proberen we te vermijden maar missen is menselijk. Neem contact met ons op en we zetten onze fout recht.

Let op: kleuren van de artikelen en kleuren van opdruk kunnen verschillen met de werkelijkheid, graag hiermee rekening houden. Dit is geen reden om gepersonaliseerde items terug te sturen. Blanco artikelen kunnen ten alle tijde teruggestuurd worden naar Geschenkatelier.

Hoe kan ik een kortingscode invoeren?

De kortingscode kan u invoeren op het einde van het betaalproces in het daarvoor voorziene vakje. Lukt het niet om een kortingscode in te voeren? Contacteer ons via hallo@geschenkatelier.be. Let op: sommige kortingscodes (welkom, eenmalige acties) kunnen maar 1 keer per klant ingegeven worden. Bij een vervolgbestelling krijgt u een foutmelding wanneer u de kortingscode opnieuw wenst te gebruiken.

Hoe kan ik betalen?

Via de klantvriendelijke webshop kan u betalen via Bancontact, VISA, overschrijving, ... Van zodra uw betaling bij ons verwerkt is, starten we met het behandelen van uw bestelling. Liep er iets fout tijdens het betaalproces? Twijfelt u of de betaling correct verlopen is? Aarzel dan niet om ons te contacteren (hallo@geschenkatelier.be)

Niet gevonden wat je zocht?

Door de jarenlange ervaring van onze medewerkers mag u gerust zijn van een goede kwaliteit en vlotte afwerking en opvolging. Wanneer u vragen heeft, neem gerust vrijblijvend contact met ons op. Wij voorzien u van een gratis en op maat gericht advies om een antwoord te kunnen bieden op al uw vragen. Dit kan telefonisch op het nummer +32 (0)497/57.30.33 of via mail hallo@geschenkatelier.be.

Topkwaliteit

We beschikken over een eigen atelier met ruim machinepark zodat we 100% zeker zijn van de kwaliteit! Onze klanten bevestigen dit in onze reviews!

1000+ producten op voorraad

Ontdek ons uitgebreid aanbod! 98% van de artikelen zijn meteen leverbaar.

Tevreden klanten

Service voor, tijdens en na verkoop dragen we hoog in het vaandel. Lees onze reviews

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van de nieuwste updates, kortingen en meer!

Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te optimaliseren. Meer info

Schrijf een review